Thursday, August 23, 2012

Sukkia, sydämiä ja sukkuloiden suhinaa

Kesä on mennyt vauhdilla ja viimeisiä lomapäiviä tässä parasta aikaa viettelen. Ilmat ovat viime viikkoina olleet mukavan kesäisiä, mutta jotain käsitöitä olen silti saanut tehdyksi. Illat ovat jo hämäriä ja kynttilöiden palaessa on ollut mukavan tunnelmallista neuloa.


Junasukkia pieniin jalkoihin olen tehnyt garnstudion bamboo-soft langasta. Junasukat ovat todella ihania neuloa ja niiden tarina tulee usein ajatuksiin puikkojen kilistessä.






Aikuisten sukkia olen neulonut sekä seiska veikasta että nallesta syksyn myyjäisiä varten. Varastoihin on kertynyt melko runsaasti lankoja ja tänä syksynä ei taida tarvita kaupan lankahyllylle eksyä ollenkaan. Vaikka kaikki ihanat uudet värit kyllä houkuttaisivat...:)


Joulumyyjäisten ompelutyöt olen myös saanut jo hieman alulle. Pellavakangasta olen leikannut liinoiksi jo pitkän pätkän ja näitä ruutusydämiä olen leikellyt pinot liinojen koristeiksi. Joka vuosi vaikka joulukäsityöt aloittaa hyvissä ajoin tahtoo tulla kiire ja varmasti näin käy tänäkin vuonna.



Monien kommellusten jälkeen saimme mattoloimen puihin ja nyt on alkanut jo mattoa syntyä hieman ripeämmällä tahdilla. Puissa on nyt tulossa matot olohuoneeseemme ja toiveissa olisi, että nekin valmistuisivat jouluksi...:)


Luonto alkaa pikkuhiljaa pukeutua syksyn väreihin. Vihreys vaihtuu kirkkaisiin väreihin ja illat pimenevät. Vielä tulevan viikonvaihteen nautin kuitenkin kesästä, kunnes arki taas alkaa...:)


4 comments:

  1. So many beautiful and colourful socks you have knitted!

    ReplyDelete
  2. Kauniita neuleita ja etenkin matto on ihana!

    ReplyDelete
  3. Ihana sukkia, taitaa olla aika kaivaa puikot esille. Sopivaa askarretta tikkauksen välissä ja aikana.

    ReplyDelete
  4. Onpas paljon kauniita sukkia:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...